Tuesday, January 15, 2013

Reporter quits after CBS News forces CNET subsidiary to lie about best technology product

    CBS News has long been known for its tendency to make up news in order to promote the network's liberal agenda. Thus the Dan Rather episode when George W. Bush was running for re-election in which the network presented documents which it knew or should have known were forged to suggest that Bush's National Guard commander was highly critical of his service.
    Even after strong evidence was shown that the documents were obviously fake CBS continued to claim that they were real until finally the network was forced to back down. Oh, and the supposedly "real" documents were "burned" after they were faxed to CBS. Sure.
    Now comes another scandal, albeit smaller in scale. CBS owns CNET, a tech website that presumably is supposed to be allowed to operate independently of the network. CNET editors recently attended the annual CES show in Las Vegas and voted Dish Network Corp.'s "Hopper with Sling" the best home theater and audio product.
    CBS is currently in litigation with Dish Network over the "Hopper" feature, which allows views to skip advertisements, and so ordered the editors to lie to the readers and tell them another product was the best. And so the editors falsely claimed that a sound bar by Vizeo was the "best" new product.
    One CNET reporter had the gumption to quit and blow the whistle. Greg Sandoval tweeted the news Monday morning. From the Fox News story:

    In an apparent response to the resignation, CNET Reviews Editor-in-Chief Lindsey Turrentine posted a story on the site a few hours after Sandoval's tweet saying that around 40 CNET editorial members voted, and Dish's Hopper won the designation because of "innovative features that push shows recorded on DVR to iPads."
    She said "the conflict of interest was real" and said she contemplated quitting as well, but stayed on to explain the situation to staff and prevent a recurrence. She said CNET staff was asked to re-vote after the Hopper was excluded, and regretted not revealing at first that it had won.
    "I wish I could have overridden the decision not to reveal that Dish had won the vote," she wrote. "For that I apologize to my staff and to CNET readers."
We've long known that CBS News couldn't be trusted as a news source. It's a shame to know that CNET is rather biased as well.

No comments: